18/AGOST/2012

Ahir vaig estar a Vilamur parlant amb la Ramona, del poble de tota la vida. Tenia un pallarès molt bonic amb moltes "o" finals, una mica com es fa a l'Horta de València. Em va explicar coses de les Priores del què feien i com ho feien. La ronda encara la fan! Vam constatar que ja no quedava ningú que en memòria hagués vist cantar la cançó de les priores de Vilamur. Vaig deixar un disc per al poble. La bona dona no s'en sabia avenir que vingués algú de lluny i li expliqués coses del seu petit poble que ja ningú no recordava. Va ser una petita estona molt agradable. Gràcies Ramona!

Aquesta és la lletra que li he posat a la melodia -preciosa i antiga- de les priores de Vilamur. Com en totes les cançons de pandero la lletra és el menys important ja que són cançons de lletra improvisada, però d'aquesta n'estic especialment content.

L'amor vola pels terrats
amb ales de papallona
i els amants mig amagats
que s'estimen una estona
i s'estimen una estona 
i renoven sa promesa
l'amor vola pels terrats
jugant amb la roba estesa.

I l'amor segueix volant
així com vola el cel de nit
i tot ho va embolcallant
com el llençol a sobre el llit
i entre el llit i el llençol
l'amor vola que vola
i entre el llit i el llençol
l'amor juga i fa el què vol.

No m'aguantis la mirada
quan et trobo pel carrer
que jo sé el què tu saps
i tu saps el què jo sé.
No m'aguantis la mirada
si em mires el temps no passa
i en tons ulls el món s'atura
i en silenci crides massa.